28 Mart 2011 Pazartesi

Kırgızistan'da Türkçe Şöleni

Kırgızistan'da 1992 yılından bu yana başarılı bir şekilde eğitim hizmeti veren Sebat Eğitim Kurumları'na bağlı okullar, uluslararası Türkçe olimpiyatlarında da bu başarılarını göstermek istiyor. Bu yıl 9'uncusu düzenlenecek Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarına katılabilmek için yarışan Kırgız öğrenciler, final gecesinde en güzel Türkçeleri ile ter döktü. Başkent Bişkek Devlet Filarmonisi'nde düzenlenen final gecesini Kırgız resmi makamının yanı sıra çok sayıda davetli izledi. Kırgız ve Türk milli marşlarının okunmasından sonra Sebat Eğitim Kurumları'na bağlı okulların başarıların yanı sıra uluslararası olimpiyatlarda elde ettiği dereceleri tanıtan sinevizyon gösterildi.



"TÜRKÇE DÜNYA DİLİ OLACAK"

Geceye katılan Kırgızistan Başbakan Yardımcısı İbrahim Cunusov, Sebat Eğitim Kurumları'nın faaliyetlerini yakından tanıdığını belirterek, insanı eğitmenin önemine işaret etti. İbrahim Cunusov, Birleşmiş Milletlerin (BM) genel kurul toplantısına katıldığını hatırlatarak, Türkçe'nin dünya resmi dillerin arasına girebileceğini umduğunu ifade etti. Dünyanın bir çok ülkesinde Türkçe'nin yaygın olarak kullanıldığına işaret eden Cunusov, 'Türk okulların sayesinde büyüyen Türkçe'nin BM'nin de resmi dili olacağına inanıyorum.' diye konuştu. Cunusov yıllarca düzenlenen Türkçe Olimpiyatlarındaki Kırgızistan'ın başarılarından da söz ederek, "Kırgızistan adına giden öğrencilerin bu yıl birinciliği elde edeceklerine inanıyorum ve kendim de izleyici olarak katılmayı düşünüyorum" dedi. Türk dilinin köklü bir dil olduğunu anlatan Cunusov, "Kırgız öğrencileri muhteşem bir şekilde Türkçe öğreniyor, öyle ki gün gelecek, Türkiye vatandaşlarına Türkçe dersi vereceğiz." esprisi yaptı.

Törende Sebat Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Orhan İnandı, Başbakan Yardımcısı İbrahim Cunusov'a plaket takdim etti. İnandı törende yaptığı konuşmada her yıl düzenlenen Türkçe olimpiyatlarının önceki yıllarda olduğu gibi yine ülke ve kardeşlik için üstün başarıları elde edeceklerini söyledi. İnandı eğitim kurumları adına Kırgız resmi makamlarına ve canı gönülden destek sağlayan sponsor Anadolu insanına teşekkürünü iletti. Geceyi izlemek için Türkiye ve Avrupa ülkelerinden gelen yüzlerce misafir, Kırgız öğrencilerin sunduğu Türkçe şölenine ortak oldu. Türk okullarında başarılı olan öğretmenler de ödüllendirilirken, okullar için mali destek sağlayan kurumlara da teşekkür plaketleri sunuldu.

Geceye katılan Türkiye'nin Bişkek Büyükelçisi Nejat Akçal ise konuşmasında farklı milletlerin ortak dillerine değinerek, 'Türkçe günümüzde en çok ihtiyaç duyulan barışa, hoşgörü ve sevgiye büyük katkı sağlayacaktır" dedi.

"Geceye katılan ve bir konuşma yapan Diyalog Avrasya Platformu (DAP) Eşbaşkanı Harun Tokak ise 'İki kişi sever kavuşursa mutluluk doğar, biri kaçar öteki kovalarsa aşk doğar, iki kişi sever lakin kavuşamazsa efsane doğarmış" diyerek, "Bizim kavuşmamız artık efsane oldu diye düşünürken, aşk ateşimiz durdurmadı, biz sizlere yeniden kavuştuk ve çok mutluyuz." şeklinde duygularını dile getirdi.

Türkçe Olimpiyatların Kırgızistan finalinde düzenlenen konser programında öğretmenlerden sürpriz yapıldı. Türkiyeli öğretmenler Kırgızca yerli öğretmenler ise Türkçe sahne alarak geceye renk kattı. Koro şeklinde söylenen şiirlerde Kırgızların Türk kıyafetini, Türklerin de Kırgız milli kıyafetini giymesi dikkat çekti.

Gecede Uluslararası Türkçe Öğretimi Derneği tarafından bu yıl dokuzuncusu düzenlenecek olimpiyatlara katılabilmek için Türkçe şiir, şarkı, konuşma, yazma, dil bilgisi dallarında yarışan Kırgızistanlı öğrencilerin heyecanı salonu coşturdu.

Zaman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder